أخبار عاجلة
تامر حسني لـ هنا الزاهد بعد تكريمها عن فيلم “بحبك”: “نادرين اللي عندهم قلب جميل”

تامر حسني لـ هنا الزاهد بعد تكريمها عن فيلم “بحبك”: “نادرين اللي عندهم قلب جميل”

متابعة بتجــرد: في مبادرة مميّزة منه، هنأ النجم المصري تامر حسني، مواطنته الممثلة هنا الزاهد بعد حصولها على جائزة التميز والابداع ضمن فعاليات مهرجان القنوات الفضائية كأفضل ممثلة عن دورها في فيلم “بحبك” الذي شاركت في بطولته إلى جانبه في موسم عيد الأضحى الماضي.

ونشر تامر حسني مقطع فيديو للممثلة هنا الزاهد أثناء تلقيها الجائزة ووجّه لها رسالة تهنئة قائلاً: “بكتب بوست عن هنا  والله والله مش عشان بتهديلي الجايزه  لا… بكتب كلمه من قلبي عشان هي بنت قلبها جميل ومقدره المجهود اللي عملته عشانها وعشان كل الممثليين نوع القلب دا مبقاش موجود أوي، ياما ناس بتساعد ناس بس نادرين أوي اللي قدروا المجهود دا وعندهم قلب جميل يخليهم مينسوش تعب الناس اللي كانوا جانبهم واخلصولهم من كل قلوبهم”.

وتابع تامر: “كنت فاقد الامل في النوع دا من القلوب يمكن عشان قدمت ناس كتير وللأسف معظمهم قلوبهم أتغيرت بعد ما نجحوا.. بس للأمانه هنا الزاهد هي هي نفس القلب الأبيض الجميل من أول يوم اكتشفتها فيه في مسلسل فرق توقيت بدور بسيط في بدايتها لحد فيلم بحبك اللي هي بطلته دلوقتي الفيلم اللي حقق اعلى ايراد دولي في تاريخ مصر والعرب وتجاوز ال ٦٠٠ مليون في ظاهره اولى من نوعها ومش بس ايرادات لا دا حقق اعلى عدد زوار سينما في تاريخ السينما وبتتكرم عنه دلوقتي بجايزه مبياخدهاش الا المتميز المبدع”.

واختتم تامر حسني رسالته لـ هنا الزاهد قائلًا: “افرحي بنجاحك وبشغلك الرائع في الفيلم مبروك يا هنا كل الناس بتحبك وكل الناس فرحانه بيكي وانا بجد فخور بيكي وبقلبك الجميل المحترم الأصيل. شكرًا على الجايزه مستنيها في شركتي مليش دعوه”.

من جانبها نشرت هنا الزاهد صورًا لها من حفل التكريم وشكرت تامر حسني على اهتمامه الكبير بطاقم الفيلم الذي تولى تامر بنفسه إخراجه، وعلّقت قائلةً: “شكرا تامر الممثل و المخرج في الفيلم شكرا على اهتمامك بينا كلنا في الفيلم يمكن اكتر من نفسك و دلوقتي باخد جايزة احسن ممثلة عن دوري في فيلم بحبك و انا بهديك الجائزة دي”.

يذكر أن فيلم “بحبك” يمثّل أولى تجارب النجم تامر حسني الإخراجية في السينما، وهو من تأليفه وبطولته، ويشارك فيه كل من: هنا الزاهد وحمدي الميرغني ومدحت تيخة وهدى المفتي، أحمد عزمي، وتميم عبده وسمر محمد متولى، وعمرو صحصاح وعاليا راشد، شهد الشاطر، وآخرون.

إلى الأعلى