أخبار عاجلة
نصيحة تامر حسني لجمهوره: “هتحس بمكسب أكبر”

نصيحة تامر حسني لجمهوره: “هتحس بمكسب أكبر”

متابعة بتجــرد: لا يفوّت النجم المصري تامر حسني فرصة، إلّا وينشر فيها الطاقة الإيجابية بين الجمهور ومحبّيه بمنشورات هادفة على صفحاته الرسمية في مواقع التواصل الإجتماعي، يشاركهم من خلالها نصائح مهمّة ترتكز على تجاربه في الحياة.

ونشر تامر حسني في الساعات الماضية نصيحة لمحبّيه تساعدهم على التروي قبل اتخاذ أي قرار أو قطع أي وعد على أحدهم. واستعان تامر حسني بمشهد من فيلمه السينمائي “بحبك” قائلًا: “قولت في فيلم بحبك في احدى المشاهد ان الحياه بتعلمنا كل حاجه إلا القسوه بييجي حد يعلمهالنا وقولت متوعدش وانت فرحان ومتاخدش قرار وانت زعلان. قد تندم في الحالتين فلازم من الاستقرار العقلي والعاطفي قبل اي وعد واي قرار،،، الكلام ده مش مجرد حوار كتبته في فيلم لأ دي حقايق في الدنيا بشكل عام،،، عشان كدا بحب اوصلهالكم من قلبي جايز تنفع حد فيكوا”.

كما تحدّث تامر حسني عن القسوة مؤكدًا أن المرء يصبح قاسيًا بسبب علاقة ما في حياته لكن عليه أن يسعى دائمًا إلى أن يكون رحيمًا وقال: “وبالنسبه للقسوه فعلاً بيجي حد يخلينا كده بس الاجمل انك متتأثرش بطاقة وروح اللي خلاك كده وتحاول حتى لو اتعلمت تقسى انك ترجع تبقى رحيم وتنتظر مقابل رحمتك من ربنا مش من العبد و جايز اللي ظلمك لو لقاك متغيرتش وفضلت كويس جايز يرجع احسن من الاول ويعتذرلك عشان موقفك كان حقيقي من جواك وعكس المتوقع ساعتها هتحس بمكسب اكبر بكتير”.

وحقق منشور تامر حسني تفاعلًا كبيرًا من المتابعين الذين تركوا له الكثير من التعليقات التي أثنت على الروح الإيجابية التي ينشرها دائمًا والنصائح التي يقدّمها لهم وتكون دائمًا مفيدة وهادفة.

على صعيد آخر، يواصل تامر حسني تصوير مشاهد فيلمه السينمائي الجديد “تاج”، وهو من تأليفه، وإخراج سارة وفيق في ثاني تعاون يجمعهما بعد أن قدّما سويًا فيلم “مش أنا” في عام 2021؛ ولاقى الفيلم نجاحًا كبيرًا وقت عرضه في السينمات، كما حقق إيرادات عالية جدًا وقتها.

إلى الأعلى