أخبار عاجلة
مي عزّ الدين تخرج عن صمتها وتكشف عتبها على إدارة “إم بي سي”

مي عزّ الدين تخرج عن صمتها وتكشف عتبها على إدارة “إم بي سي”

متابعة بتجــــــــــــــــــــــــرد: بعد أزمة النجمة المصرية مي عزّ الدين مع إدارة مجموعة “إم بي سي” التي تناولتها الوسائل الإعلامية بشكل واسع منذ إنطلاق السباق الرمضاني وذلك بعد عرض مسلسلها الجديد “الوعد” عبر قناة MBCمصر2 عوضاً عن MBCمصر وإعتراض الجمهور ومحبّيها على الموضوع بأسلوب شديد اللّهجة خرجت مي خلال الساعات الماضية عن صمتها.

وفي التفاصيل فقد أكّدت ميّ عزّ الدين أنها طالبت وطيلة الأيام الماضية طالبت إدارة قنوات “إم بي سي مصر” بزيادة إعادة المسلسل وعرضه على قناة MBCمصر أيضاً عوضاً عن عرضه على MBCمصر2 التي لم يكن يعرفها الجمهور فكان الردّ الوحيد الذي وصلها أن الهدف من هذه الخطوة التسويق للقناة وقالت: “أنا قضيت اليومين اللى فاتو بحاول أطالب إدارة قنوات Mbc مصر بزيادة إعادة المسلسل وعرضه على قناة Mbc مصر كمان لأنه بيتعرض على Mbc مصر 2 فقط ودى ناس كتير مكانتش تعرفها ولا منزلاها”. وتباعت “أن المسلسل الوحيد اللى من إنتاج شركة تابعة ليهم وبالتالى كان من المنتظر الاهتمام بعرضه على قنواتهم الإثنين ومع ذلك مش راضيين يخلوه بيتعرض على القناتين بتوع Mbc مصر وسايبينه على Mbc مصر 2 بس”. وواصلت: “فى الآخر الرسالة الوحيدة اللى وصلتنى إن ده مقصود علشان دى الفرصة إن القناة تتعرف”.

ميّ عزّ الدين عبّرت عن إنزعاجها من الوضوع لكنها وفي الوقت عينه أعلنت عن قبولها بالتحدّي الذي وضعتها فيه MBC فقالت: “يعني انا كده مطلوب مني أقوم قناة لوحدي !!! تمام و انا بقول لmbc قبلت المسؤلية و بإذن الله ربنا يكرم و القناة و المسلسل يتشافو و الحمدلله فيه علامات باينة من كم الإعلانات اللي جه من بعد اول حلقة للمسلسل و غيره وانا هعتبره إمتحان ليا يعرفني قدري عند الناس و هل فعلا بيحبو مسلسلاتي أو لا و نسبة الجماهيرية اللي وصلتها ايه”.

ولم تخفي مي عزّ الدين أنها كانت تتمنى لو عرض مسلسلها على قناة معروفة فيصل للمشاهدين العاديين إلى جانب جمهورها وفالت: “مع اني مهما كان ليا جمهور اكيد كنت اتمني اني اتشاف من الناس اللي مش من جمهوري لأن ساعات بتكون كا مشاهد ملكش في ممثل لكن لو قابلت حلقة لمسلسله بالصدفه و عجبتك بتقرر تتابعه و ده في الاخر بيبقي خلاني كسبت مشاهد جديد بقي بيحب يتفرج علي اعمالي و ده طبعا مش هيحصل السنة دي لأن مفيش حد بيبقي معدي و بيشوف القناه دي بالصدفة الناس لسه اصلا بتتعرف علي طريقها من خلالنا و بينزلوها … لكن قدر الله و ما شاء فعل”.

وفي ختام تصريحاتها توجهت مي عزّ الدين من الجمهور بطلبين فكتبت: “عندي طلبين اولا بطلب من جمهوري و روابط الفانز بتاعتي تساعدني في نشر تردد القناه لكل الناس اللي مش عارفة تجيبها و بطلب من صحافتنا تشهد انا بدأت رمضان بقناة كم الناس اللي عارفها قد ايه و صفحتها حتي علي الفيسبوك فيها كام و بعد رمضان تقولولي بأمانة هل قدرت فعلا في ظل الظروف دي أنجح ولا لأ . و متابعة نسبة مشاهدة القناة علي اخر رمضان هتكون وصلت لأيه و مشاهدة المسلسل علي موقع شاهد دوت نت وصلت لأيه لأنه المكان الوحيد اللي الناس تقدر تشوف الحلقة فيه لو موصلوش للقناة. شهادة الصحافة و الجمهور ساعتها تعويض يكفيني..”.

نفيد بالذكر أن مسلسل “الوعد” من بطولة النجمة المصرية مي عز الدين، أحمد صلاح السعدني، حازم سمير، حسن حسني، كارمن لبّس، ملك قورة، سهر الصايغ، سامية الطرابلسي، هند رضا، حسام داغر، سميرة مقرون، رانيا ملاح، راندا البحيرى وغيرهم، وهو من تأليف محمد سليمان عبد المالك وإخراج إبراهيم فخر، وتدور أحداثه حول زوجين يعيشان حياة مثالية إلى أن تحدث لهما أشياء تعرض حياتهما لعدم الاستقرار وتجعل استمرارهما معاً أمرا شبه مستحيل.

إلى الأعلى