أخبار عاجلة
تامر حسني يتبنى مبادرة لمساعدة المحتاجين

تامر حسني يتبنى مبادرة لمساعدة المحتاجين

متابعة بتجــــــــرد: تبنى النجم المصري تامر حسني مبادرة مواطنته الإعلامية دنيا صلاح عبدالله لدعم المحتاجين في مصر، عبر صفحاته الرسمية في مواقع التواصل الإجتماعي.

ونشر حسني صورة تجمعه بأحد الرجال المحتاجين، وعلق عليها: “تضامناً مع فكرة دنيا صلاح عبدالله، اختر أحداً لا تعرفه من أهالينا المحتاجين، وتحرك لتلبية طلباته وأدخل عليه الفرحة بما تستطيع، والتقط صورة معه وهو مبتسم”.

وتابع: “أحسنت يا دنيا، وأنا أتبنى من الآن الحملة، وأتمنى أن يشارك فيها الجميع، حتى تصبح مساعدة المحتاج عادة نواظب عليها دائماً”.

ولا تعتبر هذه الخطوة جديدة على تامر حسني، فنشاطاته الخيرية كثيرة رغم أنه لا يعلن عنها.

View this post on Instagram

تضامناً مع فكرة دنيا صلاح عبد الله اختار حد متعرفوش من اهالينا المحتاجين و انزل شوف طلباته و فرحه باللي تقدر عليه و اتصور معاه و هو مبتسم 👍😀احسنتي يا دنيا ربنا يكرمك و انا من دلوقتي بتبنى الحمله دي و نفسي كلنا نعمل كدا و تبقى عاده نواظب عليها دايماً ربنا يكرمكوا كلكوا يا اهل الخير ملحوظه لما روحت للراجل الطيب دا كان اصلاً بياكل و عزمني كمان و اللي ربنا قدرني عليه حصل في الباطن عشان في ناس بتفهم غلط الفكره مش تظاهر بالخير دي حمله عشان نتحد كلنا في احساسنا بالمحتاجين و النوايا عالم بيها ربنا مش العباد و لسه الحملات جايه كتير و هنشارك فيها كلنا مع بعض 💪🏼ان شاء الله @doniasalahabdallah

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

Loading...
إلى الأعلى