أخبار عاجلة
الآلاف هتفوا باسمه والشرطة تدخلت.. تامر حسني اختتم جولته الأوروبية بنجاح ساحق

الآلاف هتفوا باسمه والشرطة تدخلت.. تامر حسني اختتم جولته الأوروبية بنجاح ساحق

متابعة بتجــــــــــــــــرد: إختتم النجم المصري تامر حسني جولته الأوروبية لهذا العام بحفلين جماهيريين حاشدين تخطى الحضور فيهما كل التوقعات والحسابات.

بدايةً في فرنسا حيث كان بانتظار تامر حسني آلاف المحبّين من الجمهور الأوروبي والجاليات العربية في مساء 17 شباط/فبراير الجاري بارس واستدعى تدخل الشرطة الفرنسية لتنظيم الحركة المرورية نظراً للأعداد الهائلة التي ملأت الشوارع المحيطة بمكان الحفل.

وعقب انتهاء السهرة التي أشعل بها الأجواء شكر تامر حسني شرطة فرنسا على الخطوة التي قامت بها بقطع الطريق على تامر ومحبّيه ليتمكنوا من التقاط الصور التذكارية معه وكتب: “حركه جميله وراقيه من شرطة فرنسا احب اذكرها جداً. لما شافوا الجمهور محاوط المكان وبدأ في تعطيل حركة المرور جت عربيات شرطه كتير نظموا المرور بشكل آخر عشان العربيات تعدي من شوارع اخرى ويخلوا الجمهور يعرف يقف معايا براحته من غير ضغط عربيات واغلقوا الطريق علينا كي لا نزعج احد ونفضل اكتر وقت مع بعض لأني وعدت الجمهور اني هتصور معاهم يعني عكس ما تخيلت تماماً افتكرتهم جايين يفضوا الليله وبعد كده مشيوا معايا في موكب كبير لتأمين وصولي للفندق رغم اني مطلبتش منهم حاجه اول مره اشوف كده بصراحه شكراً شرطة فرنسا”.

في اليوم التالي وتحديداً مساء 18 الشهر كان لقاء تامر حسني بمحبّيه في لندن وسط تظاهرة جماهيرية وصفتها الجهات المنظمة بمظاهرة حبّ غير مسبوقة.

تفاعل الحضور مع تامر حسني لم يكن عادياً حيث احتشد عشاقه الأجانب والعرب كل الإتجاهات حول المسرح وسط صيحات الحبّ وموجات تصفيق استمرت حتى ساعات الفجر الأولى. وبتعليقه على فيديو من الحفل كتب تامر: “الحمدلله ختامها مسك وبجد انا فرحان من كل قلبي على نجاح جولة عمري ابتدا اللي بدأت من سنتين ونهارده كانت آخر حفله فيها مع جمهور لندن الراقي الكبير من مختلف جنسيات العالم شكراً كل الجاليات العربيه والمصريه في كل انحاء العالم على حبكم وتقديركم الكريم لي انا بصراحه فرحان جداً جداً كل قلبي اولاً لإني مصري عربي وثانياً عشان المجهود اللي بعمله في شغلي انه بيوصل لكل العالم بالشكل ده بحمدك يارب ربنا مش بيضيع مجهود المجتهد شكراً كل جمهوري العظيم المخلص المحترم الوفي شكراً من كل قلبي ربنا يفرح قلوبكم ويحقق لكم كل احلامكم يارب”.

ومن المقرر أن يعود تامر حسني خلال الساعات المقبلة إلى مصر حيث سيتابع تصوير مشاهد فيلم “البدلة” المقرر طرحه في الصالات السينمائية في فترة عيد الفطر المبارك.

لقطات من حفلة تامر حسني في باريس:

حركه جميله وراقيه من شرطة فرنسا احب اذكرها جداً. لما شافوا الجمهور محاوط المكان وبدأ في تعطيل حركة المرور جت عربيات شرطه كتير نظموا المرور بشكل آخر عشان العربيات تعدي من شوارع اخرى ويخلوا الجمهور يعرف يقف معايا براحته من غير ضغط عربيات واغلقوا الطريق علينا كي لا نزعج احد ونفضل اكتر وقت مع بعض لأني وعدت الجمهور اني هتصور معاهم يعني عكس ما تخيلت تماماً افتكرتهم جايين يفضوا الليله 😀 وبعد كده مشيوا معايا في موكب كبير لتأمين وصولي للفندق رغم اني مطلبتش منهم حاجه اول مره اشوف كده بصراحه شكراً شرطة فرنسا

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

Paris concert 17/2

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

صور وفيديوهات من حفلة تامر حسني في لندن:

الحمدلله ختامها مسك وبجد انا فرحان من كل قلبي على نجاح جولة عمري ابتدا اللي بدأت من سنتين ونهارده كانت آخر حفله فيها مع جمهور لندن الراقي الكبير من مختلف جنسيات العالم شكراً كل الجاليات العربيه والمصريه في كل انحاء العالم على حبكم وتقديركم الكريم لي انا بصراحه فرحان جداً جداً كل قلبي اولاً لإني مصري عربي وثانياً عشان المجهود اللي بعمله في شغلي انه بيوصل لكل العالم بالشكل ده بحمدك يارب ربنا مش بيضيع مجهود المجتهد شكراً كل جمهوري العظيم المخلص المحترم الوفي شكراً من كل قلبي ربنا يفرح قلوبكم ويحقق لكم كل احلامكم يارب

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

إلى الأعلى